Marka biżuterii - jak wybrać i jak nosić markową biżuterię

Co może być trudnego w kupowaniu i noszeniu rzeczy, akcesoriów i biżuterii znanych marek i domów mody? Ale są pułapki, aby wyglądać elegancko i istotne, nawet jeśli element jest prawdziwym oryginałem.

Co zrobić, gdy kultowe marki, które wydają się być ideałem stylu i spełnieniem marzeń, nagle wyglądają śmiesznie i tak, jakby zostały skradzione z czyjegoś ramienia? Oto kilka sekretów stosowanych przez profesjonalnych stylistów-babci. To osoby, które towarzyszą zamożnym fashionistkom na zakupach w światowych stolicach mody, pomagają nie dać się omamić wśród miliardów manekinów, gablot i wieszaków, skomponować indywidualny wizerunek. W jej skład wchodzą wszystkie "składniki", od bielizny i pończoch po zegarki, kolczyki i nakrycia głowy, w idealnej harmonii. Zazwyczaj uznane światowe marki produkują kolekcje zarówno ubrań, jak i dodatków, rzadziej butów i perfum.

Spróbujmy więc ułożyć przewodnik po modowych zakupach mądrze, a pierwszą lekcją jest wybór biżuterii. Które są najlepsze - włoskie, hiszpańskie, rosyjskie czy może azjatyckie?

Filozofia wyboru

Wybór marki biżuterii nie powinien być ścigany wyłącznie przez urzekającą historię i jasne nazwy. Oczywiście, każda dziewczyna i kobieta naprawdę chce mieć pierścień Tiffany na palcu lub w jej pudełku z biżuterią, ale przed zbliżeniem się do cenionego marzenia, warto dokładnie przemyśleć pewne niuanse, które, jeśli zignorowane, mogą odgrywać fatalną rolę.

Decydując się na konkretną markę, spójrz na proces z zupełnie innej, nietrywialnej perspektywy. Oczywiście, trudno jest ocenić samego siebie (tu przydałaby się nieoceniona rada pro-kupującego!), ale jest szansa na zgadywanie, bo nikt nie zna nas lepiej niż my sami.

Znane marki jubilerskie, tworząc swoje kolekcje, nie tylko opierają się na nowych trendach i klasycznych zasadach, ale także liczą na zdobycie serc przedstawicieli określonej grupy odbiorców. Jeśli należysz do tej "kasty", możesz bez wahania kupować biżuterię tej marki.

  • Na przykład, ci, którzy kochają klasykę w ubraniach i dodatkach znajdą Tiffany.
  • Ekscentryczne natury, związane z procesem tworzenia, skłonne do epatowania i przesady - to 100% klientów Frey Wille.
  • Delikatne dziewczyny kochające styl boho, elegancję i świeże formy odnajdą się w sklepach Pandora.
  • Udane panie o doskonałym guście, które mogą nosić luksusowe rzeczy naprawdę wielkich marek bez osuwania się w wulgarność, wulgarność i popisywanie się, mogą odważnie ozdobić się kolczykami, zegarkami i bransoletkami marki Cartier.

Podsumowując, można wydedukować krótki sekret sukcesu: wybierz biżuterię znanych marek, która będzie pasować do Twojej osobowości, cech charakteru, stylu życia i indywidualności. Tylko wtedy biżuteria i hostessa będą grały na tym samym tonie, wzajemnie się uzupełniając i odsłaniając.

Marki jubilerskie: parada legend, pierwsza piątka

Próba stworzenia rankingu domów jubilerskich z historią, oceniając je według jakichkolwiek kryteriów jest po prostu niemożliwa. Każde z tych legendarnych nazwisk jest wyjątkowe i nie do porównania, a rywalizacja przypomina tu rywalizację wielkich artystów. Nie ma wątpliwości, że Tiffany & Co. odgrywa główną rolę w zakresie światowej sławy marek jubilerskich.

Prawdziwe dzieła sztuki wykonane ze złota, platyny i srebra z diamentami najwyższej jakości są rozpoznawalne i piękne. Jedną z ciekawostek domu jubilerskiego jest niebieskie opakowanie, które zostało wymyślone przez artystów specjalnie w tym celu. Historia Tiffany's rozpoczęła się już w 1837 roku, ale nawet dziś zdobycie pudełka z legendarnym kloszem jest marzeniem każdego miłośnika biżuteryjnych arcydzieł.

Równie rozpoznawalną marką jubilerską jest Chopard. Jej triumf rozpoczął się od wydania kolekcji zegarków (marka nadal produkuje stylowe chronometry) w 1860 roku. Jej biżuteria jest synonimem jakości - tylko najszlachetniejsze metale i najczystsze kamienie.

Ponadto jubilerzy pracujący pod marką Chopard stale proponują swoim klientom nowe, ciekawe produkty. Na przykład w 2017 roku ukazała się kolekcja diamentowej biżuterii - Transformers. Są one zaprojektowane w taki sposób, że naszyjnik może być łatwo przekształcony w stylowy choker z diamentowymi zawieszkami, a nawet w zegarek.

Legenda w świecie biżuterii, Bvlgari jest jednym z nich. Nazwa marki tylko na pierwszy rzut oka wydaje się dziwna - litera V zamiast U. Wynika to z faktu, że założycielem marki jest grecki jubiler, co jest tradycją w tradycyjnym alfabecie łacińskim. Bvlgari to prawdziwy fajerwerk różnych kamieni szlachetnych (diamentów, szafirów, szmaragdów), białego złota, platyny, misterności i bogactwa kształtów.

To wybór prawdziwych dam obdarzonych wyrafinowanym gustem, ale nie bojących się odważnych rozwiązań i wyrazistego piękna.

Innym niekwestionowanym przedstawicielem wspaniałych pięciu marek jest wspaniały Cartier. Ojczyzną marki jest Francja, gdzie została założona w 1847 roku. Jego historia związana jest z królami tego kraju. Przykładowo, biżuteria tej marki zachwyciła samego Napoleona. To właśnie ten jubiler stworzył m.in. koronę dla króla Edwarda VII.

Cartier podbił serca milionów ludzi swoją niewymuszoną elegancją i niepowtarzalnym stylem pierścionków, kolczyków, bransoletek i zegarków. W kolekcjach marki można znaleźć również bardziej ekscentryczne elementy, np. z wizerunkami zwierząt.

Van Cleef & Arpels uzupełnia tę listę pięciu wielkich jubilerów, których gwiazda nigdy nie zgaśnie. Dom jubilerski jest owocem wzajemnej i pięknej miłości, jego historia rozpoczęła się w 1905 roku, a właściwie od ślubu założycieli marki, francuskiej pary Estelle Arpels i Alfreda Van Cleef. Sukces był niemalże błyskawiczny: w krótkim czasie marka otworzyła sklepy w centrum Paryża. Marka jest praktycznie synonimem biżuterii haute couture. Nazwa Van Cleef & Arpels natychmiast wywołuje wiele skojarzeń, ponieważ projektanci tego domu mają dużą wiedzę na temat biżuterii.

Mówię tu na przykład o minidioramce, czyli malutkiej kopertówce na akcesoria kosmetyczne. Niewątpliwymi hitami marki są również wyjątkowe pierścionki zaręczynowe i ślubne oraz naszyjnik w formie zapinanego transformatora. Koncepcja Passe-Partout to kolejna fantastyczna cecha marki. Jest to złoty łańcuszek w komplecie z kwiatem z kamienia szlachetnego. Może być noszony jako naszyjnik, pasek, bransoletka lub ekstrawagancka broszka.

Trudno nie zgubić się w różnorodności biżuterii, w tym znanych na całym świecie marek. Ale jaką przyjemność sprawia studiowanie historii sztuki jubilerskiej, poczucie, że jest się częścią wielkich artystów w tej dziedzinie, mentalnie przymierzanie mieniących się kolczyków, naszyjników i bransoletek. Nie ma to jak przyjemność z posiadania takich rzeczy, które są potwierdzeniem, że życie jest udane, pełne kolorów i zapowiada dalsze sukcesy i pomyślność.